Projecte educatiu
Volem fer de l'escoleta un espai amable, càlid, acollidor, al qual pertànyer, una llar. Un espai per viure i sentir-se viu.
Un ambient que es basa en la confiança absoluta en els processos maduratius i capacitats dels infants.
Acompanyem des del respecte, l'amor i el reconeixement cap aquest moment vital per donar als infants el valor que mereixen, com a persones amb voluntat, sensibilitat i plenitud de drets.
Pensem espais cuidats per tenir present i donar sentit al que fan i fem, per valorar amb sensibilitat els petits detalls. Tenim en compte l'accessibilitat, la visibilitat i la claredat en la distribució dels materials segons les possibilitats motrius i d'autonomia del grup d'infants.
PILARS EDUCATIUS
Cures i vincle
Vetllem per l'autonomia com a voluntat i no com a obediència. Atendre des de la confiança, donar temps per recrear-se en el procés i deixar lloc perquè l'infant desplegui el seu potencial i succeeix-hi l'inesperat.
Llibertat de moviment
Com una de les vies principals d'aprenentatge i desenvolupament en el procés propi de cada infant. Els espais i materials es modifiquen en funció del moment evolutiu i les necessitats de cada grup o de cada moment.
Joc
El joc com quelcom innat i lliure on l'adult adopta un paper d'observador i ells són els veritables protagonistes. La motivació generada per un mateix deixa una empremta emocional més profunda.
Oferim materials poc estructurats i reals ja que entren en joc moltes possibilitats, fan volar la imaginació i nodreixen el pensament creatiu!
"no hi ha diferencia entre jugar, sentir, aprendre i viure".
André Stern
Vida quotidiana
L'escola com a resistència al ritme frenètic de la societat aprofundint des de la senzillesa, donant temps al temps.
Els petits detalls del dia a dia són els grans moments de la vida dels infants. Quan l'infant disposa dels materials de forma quotidiana, és capaç de trobar múltiples maneres de fer-ne ús.
Natura
La capacitat de meravellar-se davant dels detalls, matisos i canvis que formen part d'aquest entorn viu. Estar-hi en contacte ens connecta amb els ritmes naturals de creixement i ens ajuda a estar en pau amb un mateix, amb els altres i amb l'entorn.
Afavoreix el desenvolupament psicomotriu, la imaginació, el qüestionament, la descoberta.