Projecte educatiu

Volem fer de l'escoleta un espai amable, càlid, acollidor, al qual pertànyer, una llar. Un espai per viure i sentir-se viu.

Un ambient que es basa en la confiança absoluta en els processos maduratius i capacitats dels infants.

Acompanyem des del respecte, l'amor i el reconeixement cap aquest moment vital per donar als infants el valor que mereixen, com a persones amb voluntat, sensibilitat i plenitud de drets.

Pensem espais cuidats per tenir present i donar sentit al que fan i fem, per valorar amb sensibilitat els petits detalls. Tenim en compte l'accessibilitat, la visibilitat i la claredat en la distribució dels materials segons les possibilitats motrius i d'autonomia del grup d'infants.


PILARS EDUCATIUS

Cures i vincle

Vetllem per l'autonomia com a voluntat i no com a obediència. Atendre des de la confiança, donar temps per recrear-se en el procés i deixar lloc perquè l'infant desplegui el seu potencial i succeeix-hi l'inesperat.

Llibertat de moviment

Com una de les vies principals d'aprenentatge i desenvolupament en el procés propi de cada infant. Els espais i materials es modifiquen en funció del moment evolutiu i les necessitats de cada grup o de cada moment.

Joc
 

El joc com quelcom innat i lliure on l'adult adopta un paper d'observador i ells són els veritables protagonistes. La motivació generada per un mateix deixa una empremta emocional més profunda.

Oferim materials poc estructurats i reals ja que entren en joc moltes possibilitats, fan volar la imaginació i nodreixen el pensament creatiu! 


"no hi ha diferencia entre jugar, sentir, aprendre i viure". 

André Stern

Vida quotidiana

L'escola com a resistència al ritme frenètic de la societat aprofundint des de la senzillesa, donant temps al temps.

Els petits detalls del dia a dia són els grans moments de la vida dels infants. Quan l'infant disposa dels materials de forma quotidiana, és capaç de trobar múltiples maneres de fer-ne ús.

Natura

La capacitat de meravellar-se davant dels detalls, matisos i canvis que formen part d'aquest entorn viu. Estar-hi en contacte ens connecta amb els ritmes naturals de creixement i ens ajuda a estar en pau amb un mateix, amb els altres i amb l'entorn.

Afavoreix el desenvolupament psicomotriu, la imaginació, el qüestionament, la descoberta.




 

Escola Bressol del Palau d'Anglesola
C. Mercè Rodoreda - El Palau d'Anglesola
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar