Projecte educatiu

Volem fer de l'escoleta un espai amable, càlid, acollidor, al qual pertànyer, una llar. Un espai per viure i sentir-se viu.

Un ambient que es basa en la confiança absoluta en els processos maduratius i capacitats dels infants.

Acompanyem des del respecte, l'amor i el reconeixement cap aquest moment vital per donar als infants el valor que mereixen, com a persones amb voluntat, sensibilitat i plenitud de drets.

Pensem espais cuidats per tenir present i donar sentit al que fan i fem, per valorar amb sensibilitat els petits detalls. Tenim en compte l'accessibilitat, la visibilitat i la claredat en la distribució dels materials segons les possibilitats motrius i d'autonomia del grup d'infants.


PILARS EDUCATIUS

Cures i vincle

Vetllem per l'autonomia com a voluntat i no com a obediència. Atendre des de la confiança, donar temps per recrear-se en el procés i deixar lloc perquè l'infant desplegui el seu potencial i succeeix-hi l'inesperat.

Llibertat de moviment

Com una de les vies principals d'aprenentatge i desenvolupament en el procés propi de cada infant. Els espais i materials es modifiquen en funció del moment evolutiu i les necessitats de cada grup o de cada moment.

Joc
 

El joc com quelcom innat i lliure on l'adult adopta un paper d'observador i ells són els veritables protagonistes. La motivació generada per un mateix deixa una empremta emocional més profunda.

Oferim materials poc estructurats i reals ja que entren en joc moltes possibilitats, fan volar la imaginació i nodreixen el pensament creatiu! 


"no hi ha diferencia entre jugar, sentir, aprendre i viure". 

André Stern

Vida quotidiana

L'escola com a resistència al ritme frenètic de la societat aprofundint des de la senzillesa, donant temps al temps.

Els petits detalls del dia a dia són els grans moments de la vida dels infants. Quan l'infant disposa dels materials de forma quotidiana, és capaç de trobar múltiples maneres de fer-ne ús.

Natura

La capacitat de meravellar-se davant dels detalls, matisos i canvis que formen part d'aquest entorn viu. Estar-hi en contacte ens connecta amb els ritmes naturals de creixement i ens ajuda a estar en pau amb un mateix, amb els altres i amb l'entorn.

Afavoreix el desenvolupament psicomotriu, la imaginació, el qüestionament, la descoberta.




 

Escola Bressol El Palauet
C. Mercè Rodoreda - El Palau d'Anglesola
Creado con Webnode Cookies
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar
Utilizamos cookies para permitir un correcto funcionamiento y seguro en nuestra página web, y para ofrecer la mejor experiencia posible al usuario.

Configuración avanzada

Puedes personalizar tus preferencias de cookies aquí. Habilita o deshabilita las siguientes categorías y guarda tu selección.